02 lipca 2022

Rękodzieło i przysłowia 3. Crafts and Sayings 3

 W lipcu, w zabawie u Splocika „Rękodzieło i przysłowia 3” do wyboru są dwa kolejne przysłowia:

  1. Z tkacza nie będzie bogacza, a ze szwaczki bogaczki.
  2. Lepszy jeden czyn niż tysiące planów.
In June in a fun at Splocik's "Handicraft i proveria 3"there are two more proverbs to choose from:
  1. The word is like a bee: it has both honey and a sting.
  2. Better one act than a thousand plans.

Wybrałam pierwsze przysłowie "Z tkacza nie będzie bogacza, a ze szwaczki bogaczki" oraz  słowo "tkacza". Kilka miesięcy temu przymierzałam się do zrobienia koca z włóczki. Utkałam na małym krośnie tkackim mały prostokąt. Nawet zaczął postawać kolejny. Niestety zabrakło mi weny twórczej w tym kierunku. I moja uwaga poszła w kierunku wykonywania szala techniką entrelac. Szal robiony na drutach ma się dobrze ;-). Pokaże go, jak skończę. Natomiast teraz zapraszam do obejrzenia zdjęcia utkanego prostokąta. W zasadzie to moja praca może pasować również do drugiego przysłowia ;-).

I chose the first proverb "There will be no rich man from a weaver, but a rich woman from a seamstress" and the word weaver". A few months ago I was trying to make a yarn blanket. I have woven a small rectangle on a small weaving loom. Another one started to build. Unfortunately, I hade no creative inspiration in this direction. And mu attention went towards making the shawl with the entrelac technique. The knitted shawl is doing well. I'll show him when I'm finished. Now, however, I invite you to see a photo of a woven rectangle. In fact, my work may fit the second proverb as well.








8 komentarzy:

  1. Może utkasz tych kwadratów tyle, że po połączeniu utworzą kocyk dla jakiegoś maluszka. :)
    Kiedyś moja Babcia tkała chodniczki na nieco większym krośnie.
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pod wrażeniem - chodniczki i na większym krośnie :-). Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ładny kolorek:) Może jednak skończysz Basiu ten kocyk, zapowiada się bardzo fajnie. Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekne, dawno nie widziałam tkanej rzeczy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja się dołączam do głosów dziewczyn, Basiu - szkoda nie dokończyć tak pięknie zaczętej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wena na kontynuowanie tego koca powróci i będę wstanie go dokończyć ;-). Być może po dokończeniu szala łatwiej będzie zmobilizować siły do tkania prostokątów.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu oraz za wszystkie komentarze każdemu z osobna.

Thank you for visiting my blog and for all the comments everyone individually.