07 stycznia 2023

Jedna praca - trzy zabawy.

Dziś zaprezentuję jedną pracę na trzy zabawy. Pracą jest kartka z koniem zrobionym przeze mnie techniką quilling.


Przód kartki:

Środek kartki - po otwarciu "bramy":


Tył kartki. Do wypisania życzeń będzie trzeba nakleić kartkę w kolorze jaśniejszym... 


Pracę zgłaszam w zabawie u Splocika - Rękodzieło i przysłowia albo... styczeń



W styczniu w zabawie u Splocika do wyboru były dwa przysłowia:

  1. Brama dobroczynności trudno się otwiera i trudno zamyka. 

  2. Za pieniądze kupisz dobrego psa, ale nie kupisz za nie merdania jego ogona.

Wybrałam słowo „brama” z pierwszego powiedzenia i podjęłam próbę zrobienia w kartce „bramy”, za którą znajduje się koń.


Pracę zgłaszam również na Zabawę z niespodzianką”  zorganizowaną na blogu „Zacisze Lenki”. W styczniu obowiązuje hasło „Czarny nie marny”.



W kartce dominuje kolor czarny – czarna baza, w której z przodu wycięłam czarną bramę oraz koń, który ma – w przeważającej ilości – czarną maść.


Kartka trafia również na zabawę Rękodzieło i Anagramy – Styczeń”.



Rozsypanka wyrazowa obowiązująca w styczniu:

ZRNEAYTSCAZZANONI  - Barbara Wysoczańska

Tytuł książki to „Narzeczona nazisty”. Tytuł kojarzę, choć nie czytałam tej książki.


Wyrazy, które ułożyłam z rozsypanki wyrazowej:

Anna, aorta, arena, cenna, czara, czarny, czary, czasy, czat, czy, czysta, cysta, cytra, czort, inna, narty, narzeczona, nazisty, nora, oczy, ona, oraz, ostra, oset, ocet, rota, rata, rynna, rzec, rzeczy, naszyta, nos, satyr, stary, setny, stora, szata, szorty, taca, taniec, tyran, tors, tory, zaraza, zaraz, zraz.

Zastanawiam się, czy liczą się również wyrazy wchodzące w skład tytułu książki 😉…

Myślę, że kartka, w której dominuje kolor czarny pasuje zarówno do jednego z wyrazów ułożonych z rozsypanki wyrazowej (czarny), jak i do wytycznych na styczeń: Gwiazdka , litera R, Z i kolor czarny do wyboru. 


I na koniec pokazuje prace, jakie powstały / zostały zaprezentowane w 2022 roku w ramach zabawy Rękodzieło i przysłowia 3.



18 komentarzy:

  1. Cudna kartka i bardzo pomysłowa - podoba mi się otwierana brama!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały i majestatyczny koń, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudna praca Reniu, prześliczny konik. Napis można też zrobić długopisem żelowym z białym wkładem. Wklejenie kartki z życzeniami też jest dobrym pomysłem. Dziękuję bardzo za udział w zabawie. Pozdrawiam milutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo, świetnie poradziłaś sobie z zabawami ,konik jest rewelacyjny, brawo za tyle słówek.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. A to mnie zaskoczyłaś:) ale po kolei- koń świetny!! trzeba sie nakręcić żeby taki słodziak powstał, ale zdecydowanie warto! Słowa z tytułu również możesz dopisać, wszak nie każdy tytuł odgadnie:) z słów utworzonych przez Ciebie do pracy pasują jeszcze oczy, rzecz ( to taka moja podpowiedź na dalszą wspólną zabawę;) Dziękuje za udział i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego Cię zaskoczyłam 🤔?
      Dziękuję za pododpowiedź. Zapamiętam wskazówkę dopasowania słów powstałych z rozsypanki do wykonanej pracy 🙂. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Bardzo pomysłowa kartka. :)
    Jednym pociągnięciem, a właściwie ukręceniem załatwiłaś trzy zabawy. Brawo!
    Świetnie dopasowałaś kartkę do wybranego słowa z przysłowia.
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie kolejny rok. :)
    Fajne prace wykonałaś w ubiegłym roku. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale sie uwinęłaś, a było co robić przy zrobieniu tego Konika. Śliczna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ten konik :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa kartka - jeszcze takiej nie widziałam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny konik, o raju a ja się zgłosiłam do zabawy u Splocika. A tu taka ''konkurencja''

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo oryginalny pomysł z kartką bramą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pięknie zinterpretowane zabawy. Bardzo fajny konik CI wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam i zarówno zachwycam się tak cudownym koniem !
    Ile to pracy !

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie połączyłaś zabawy - pocztówka świetna :) Basiu z bloga pocztówek link pasek boczny nie przekierowuje do tego bloga szydełko ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu oraz za wszystkie komentarze każdemu z osobna.

Thank you for visiting my blog and for all the comments everyone individually.